Telefon:

0737441155

Showroom:

Strada Atomistilor, Nr. 50, Magurele, judetul Ilfov

Unele dintre cele mai speciale modele Volkswagen Golf la ceas aniversar



Anul acesta se împlinesc 45 de ani de la lansarea Volkswagen Golf, modelul care a susținut compania aproape jumătate de secol și care este un demn urmaș al miticului gândac. Pentru a-l onora, am selectat unele dintre cele mai speciale modele care au fost fabricate mai bine de patru decenii.

În 1974, Volkswagen nu a fost în cel mai bun moment. Știa că trebuie să ucidă „gândacul” pentru că era un produs învechit spre deosebire de concurență, dar toate încercările sale de a lansa un model cu cele mai bune vânzări de pe piață au fost un eșec precum Volkswagen K70. Din fericire, în acel an miracolul a venit din mâna designerului Giugiaro. A fost vorba de un nou model compact, care anunța uciderea miticul gândac și care a înregistrat vânzări de milioane de unități: Volkswagen Golf, care anul acesta sărbătorește 45 de ani.

De la lansarea sa în 1974, la fiecare 45 de secunde a fost vândut un Volkswagen Golf, ceea ce înseamnă că s-au vândut peste 35 de milioane de unități, în medie 780.000 de Golf pe an, ceea ce îl poziționează ca una dintre cele mai vândute mașini din istorie.

În acest articol vom trece în revistă cele mai speciale modele Volkswagen Golf din acești 45 de ani de istorie. Ne referim la modelele speciale fabricate de Volkswagen.

Volkswagen Golf I (1974): primul

Primul Golf a fost o mașină extrem de simplă, dar foarte eficientă și cu o concepție modernă în care o parte au fost învățate de la modele precum VW K70 sau prima generație a Passat-ului. Primul Volkswagen a abandonat vechea construcție a motorului din spate, răcit cu aer potrivit proiectului comandat de Hitler și derulat de Porsche cu patruzeci de ani înainte de prezentarea primului Golf.

Motorul răcit cu apă în loc de aer, transversal în loc de longitudinal, frontal în loc de spate … Volkswagen Golf a fost antiteza gândacului și a fost succesorul ideal al utilității germane.

 Construcția de calitate bună, motoarele eficiente și greutatea redusă au făcut din Golf o mașină de care proprietarii s-au îndrăgostit, mai ales că au avut parte de costuri de utilizare reduse și de versatilitate mare.

Pe 9 martie 1974, primul Golf produs în masă a părăsit linia de asamblare, iar la 8 iulie 1974, a început vânzarea la dealerii germani, primul ajungând la clienți pe 5 august.

Gama de Golfuri din 1974 a fost foarte simplă, cu versiuni de 3 și 5 uși, cinci locuri și un portbagaj de 300 de litri care putea fi extins prin rabatarea spătarului.

În ceea ce privește mecanica, cele pe motorină au apărut mai târziu. În primul lor an de viață au apărut doar două motoare cu o cutie de viteze manuală cu 4 trepte sau cu 3 trepte:

Motor de 1,1 litri, cu patru cilindri pe benzină, 37 kW / 50 CP cu viteză maximă de 140 km / h și finisaje Golf și Golf L.

Motor de 1,5 litri, cu patru cilindri pe benzină, 51 kW / 70 CP cu viteză maximă de 160 km / h și finisaje S și LS.

Volkswagen Golf GTi (1976): crearea școlii

La doar doi ani de la lansare, un grup de ingineri entuziaști reușește să-și convingă superiorii să lanseze un Golf aparent inofensiv, dar asta a contribuit la începerea unei întregi categorii de mașini ușoare cu performanță excelentă: Golf GTi.

Retușuri estetice ușoare ale caroseriei ( capotă, arcade roți, rama geamului spate și roți), un interior cu scaune speciale, o suspensie ceva mai joasă și mai rigidă și un motor pe injecție de 1,6 litri de 110 CP au fost toate elementele de care avea nevoie VW Golf GTi pentru a fi considerat o adevărată mașină sport datorită ușurinței și agilității sale formidabile.

Mai târziu, va exista o ușoară creștere a numărului de cilindri și motorul ajunge  la 1,8 litri pentru a îmbunătăți răspunsul la viteza medie și ușura conducerea.

Volkswagen Golf GTi  Pirelli edition (1979): serie specială

De la primul Golf, o fost schimbată puțin fața cu niște bare de protecție mai atrăgătoare, care au ajungeau până la arcadele roților, îmbunătățindu-se echipamentul și în interior.

Una dintre cheile bunului comportament dinamic al GTi a fost în încălțămintea sa, cu anvelope cu profil jos de înaltă performanță. În plus, a fost prezentată o serie specială, prima din model, care a fost caracterizată în principal de niște anvelope aproape lenticulare în care deschiderile pentru ventilația frânelor aveau inițialul Pirelli.

După aceste modele au urmat:

primul cabrio Volkswagen Golf Karmann (1979);

VW Golf GTi 16v (1985);

VW Golf G60 (1988);

VW Golf Rallye (1989);

Volkswagen Golf Country (1990);

Volkswagen Golf VR6 (1992);

Volkswagen Golf eGeneration (2001);

Volkswagen Golf GTi aniversare 25 ani (2001)

Volkswagen Golf R32 (2002) (cu motorul lui Porsche Cayenne);

Volkswagen Golf Speed (2005);

Volkswagen Golf GTi aniversare 30 (2006);

Volkswagen Golf GTi Pirelli Edition (2007);

Volkswagen Golf GTi W12 650 Concept (2007);

Volkswagen Golf GTi aniversare 35 (2011);

Volkswagen Golf R400 Concept (2014);

Volkswagen Golf GTE Sport Concept (2014);

Volkswagen Golf GTI Clubsport Concept (2015);

Volkswagen e-Golf (2017) -modelul electric;- Volkswagen Golf GTi TCR Concept (2018);

Volkswagen Golf GTi Next Level Concept (2018).

Modele amețitoare, alegere extrem de dificilă, mai ales dacă bugetul nu e mare. De aceea, vă recomandăm să vă alegeți un model second hand. Mașini rulate fel de fel găsiți în parcul Auto Rulate București oricând. Cumpărături cu spor!

Alte articole de pe blog

Call Now ButtonContacteaza-ne