Telefon:

0737441133

Showroom:

Strada Atomistilor, Nr. 50, Magurele, judetul Ilfov

Toyota Rav4 împlinește un sfert de secol



Toyota Rav4 împlinește 25 de ani în 2019. Considerat de unii drept precursorul unei categorii de SUV-uri, acest model a devenit un pilon fundamental pentru marca japoneză datorită volumului său de vânzări. 

Deși pentru mulți Toyota Rav4 este primul SUV, nu ar strica să ne amintim și să clarificăm faptul că, fără a părăsi Japonia, în 1994 (când a fost introdusă Toyota), Suzuki Vitara sufla deja 6 lumânări și nu era un concept foarte diferit de prima generație de RAV4, deși mai puțin sofisticat și mai ieftin.

Oricum ar fi, nu există nicio îndoială că Rav4 a contribuit la deschiderea unei căi urmate și de alți rivali precum Mitsubishi Montero iO, Subaru Forester … devenind modelul cu cele mai mari creșteri și volum de vânzări. 

De-a lungul acestor 25 de ani de istorie, au existat 5 generații de Toyota Rav4 care au variat considerabil în privința conceptului. S-a născut ca un model foarte compact și distractiv și de-a lungul anilor a evoluat și a devenit mai serios, așa cum vom vedea în această trecere în revistă a istoriei sale.

De ce se numește RAV4?

Toyota Rav4 are un nume deosebit care atrage atenția multora, există chiar și persoane care confundă cifra 4 cu un A și îl numesc Rava, dar această denumire are rațiunea sa de a fi. Numele Rav4 provine de la inițialele Vehiculului de Activități Recreative și 4 se referă la tracțiune sa integrală.

Într-adevăr, prima generație a modelului Rav4 s-a născut ca un vehicul cu tracțiune integrală, care a fost gândit ca mașină ușor de utilizat la țară, dar fiind clar că majoritatea kilometrilor sunt parcurși pe șosea și oraș, mai degrabă decât pe drum de țară. Fără suspensii prea mari sau axe rigide care fac mașina mai incomodă, noul model de Toyota avea o suspensie pe 4 roți complet independentă, cu arcuri care asigurau un nivel ridicat de confort și un comportament pe șosea care nu era departe de  cel al unui sedan tradițional. Fără reductoare grele sau mecanisme complicate pentru acționarea tracțiunii totale, totul era foarte simplu și se conducea confortabil.

Toyota Rav4 I (1994-2000):  o mașină cu carismă

În 1994, Toyota a surprins piața cu un nou model disponibil în 3 versiuni de caroserie, printre care se număra un model drăguț și decapotabil cu 3 uși, concept pe care acum pare să-l reinventeze Volkswagen cu cabrio-ul său T-Roc.

Primul Toyota Rav4 a avut un design care a atras atenția, cu forme rotunjite și o față în care farurile ridicate și curbura capotei i-au conferit un aspect „durduliu” și simpatic. Partea din spate era ceva mai controversată, cu un hatchback abrupt, complet vertical. Roțile din spate aproape ieșeau în afara caroseriei, la capătul mașinii.

Suspensiile independente (cu puntea spate cu mai multe legături), echipamentele de frânare bune, motoarele fiabile, tracțiunea integrală permanentă și un interior similar cu cel al unui sedan compact sau al unei berline japoneze, sunt elemente care definesc o mașină cu care ați putea ieși pe teren sau să parcurgeți cu ușurință zonele cu climă extremă. Dar niciodată nu a intenționat să fie un adevărat 4 × 4, pentru că Toyota avea deja în catalog atotputernicul Land Cruiser.

Prețul său a fost relativ ridicat, iar în acei ani, categoria la modă a fost cea a minivolumelor, precum Renault Scénic, un adevărat bestseller. Prin urmare, deși Rav4 a plăcut de la început, vânzările sale nu au fost la fel de formidabile ca în prezent, când  SUV-urile sunt la modă.

Fiabilitatea, ușurința de utilizare și versatilitatea sunt trei dintre marile sale virtuți și această primă generație a modelului Rav4 a câștigat reputația binemeritată de  mașină bună, de aceea rămâne la un preț relativ bun. 

Toyota Rav4 II (2001-2005): o față mai serioasă

În 2001, ajunge pe piață a doua generație de Rav4. Opțiunea decapotabilului cu 3 uși a dispărut din catalog și a apărut varianta de caroserie doar cu 3 sau 5 uși. Designul său semăna din punct de vedere estetic mai mult cu cel al Land Cruiser-ului. Această variantă a fost mai potrivită gustului larg, însă a pierdut puțin din personalitate.

Deși acest model a fost disponibil în versiuni cu tracțiune integrală permanentă sau cu tracțiune față, s-a vândut cel mai mult versiunea cu tracțiune integrală, ceea ce a arătat că moda SUV-ului în acei ani nu explodase încă. Acest tip de mașini îi interesa în principal pe cei care urmau să circule cu mașina pe drumuri neasfaltate sau să practice sporturi de iarnă.

Interiorul a devenit mai rafinat, iar partea tehnică a rămas robustă și fiabilă, cu posibilitatea de a alege între cutii de viteze manuale sau automate. 

După aceste modele au urmat Toyota Rav4 III (2006-2013-pentru mulți modelul cel mai frumos), Toyota Rav4 IV (2013-2019-modelul hibrid) și Toyota Rav4 V (2019-xxxx). Acest ultim model este mult mai atrăgător.

Ce ziceți? Vă doriți o Toyota Rav4? O puteți achiziționa la un preț foarte convenabil din parcul nostru auto online de mașini second hand. Echipa Auto Rulate București vă pune la dispoziție o gamă variată de mașini rulate de cea mai bună calitate. Vizitați-ne parcul și alegeți-vă mașina dorită. Vizitați-ne și blogul pentru a descoperi avantajele achiziționării unei mașini rulate.

Alte articole de pe blog

Call Now ButtonContacteaza-ne