Telefon:

0737441155

Showroom:

Strada Atomistilor, Nr. 50, Magurele, judetul Ilfov

Invenții care au revoluționat mașina



Trăim într-o perioadă în care mașina trebuie să se reinventeze. Mai multe lucruri se vor schimba în următorii cinci sau zece ani decât în ​​ultima sută, așa că iată o trecere în revistă a câtorva invenții care au schimbat mașina.

Există câteva repere în istoria mașinii care au contribuit la un mare pas înainte. Vom trece în revistă câteva dintre aceste repere care au dus mașina până unde suntem acum.

Faruri electrice

La început mașinile au avut faruri cu ulei sau carbură și dădeau foarte puțină lumină. Noaptea, luminile lor erau mai mult pentru a le face vizibile decât pentru a vedea drumul. Datorită farurilor electrice, mașinile au putut circula și noaptea.

Primele mașini cu faruri electrice au început să apară la sfârșitul primei decade a secolului trecut, iar pionierul a fost modelul Cadillac care are și onoarea de a fi primul care a folosit piese standard.

Caroseria autoportantă

Primele mașini au fost construite într-o manieră foarte asemănătoare cu camioanele de astăzi, cu două grinzi de oțel care susțineau mecanica și suspensiile și o caroserie prinsă pe ele. Prima coroserie „modernă” de tip autoportant, așa cum o cunoaștem astăzi, a apărut în 1923 datorită Lancia și modelului său Lambda, o mașină care a surprins și cu următoarea invenție revoluționară: suspensia independentă.

Datorită caroseriei autoportante, caroseriile au devenit ușoare, au devenit mai sigure și comportamentul pe șosea a fost îmbunătățit, datorită înălțimii centrului lor de gravitație.

Suspensie independentă

Până la sosirea Lancia Lambda, mașinile aveau cele două roți ale ambelor axe unite de o bară rigidă. Acest lucru a condiționat mult confortul, mai ales într-o perioadă în care drumurile erau pietruite.

Suspensia independentă pe puntea față a îmbunătățit confortul și siguranța mașinii, pe lângă faptul că permite o direcție mai precisă și un comportament dinamic mai bun. Astăzi, doar camioanele și unele 4 × 4 special concepute pentru teren nu folosesc suspensia frontală independentă.

Zonele de deformare programabile

Fără îndoială, conceptul de celulă de supraviețuire cu structuri de deformare programate inventate de Bela Barenyi este una dintre acele idei care a schimbat pentru totdeauna modul de fabricare a mașinilor. Până când acest domn a lansat o teorie potrivit căreia o mașină ar trebui să fie o structură fortificată înconjurată de zone moi care să amelioreze impactul, producătorii au crezut că întreaga mașină trebuie să fie rigidă pentru a fi mai sigură.

Barenyi a arătat că teoria lui era corectă și astăzi toate mașinile respectă acest principiu de construcție. Primele sale lucrări au fost promovate de Mercedes ca una dintre mărcile de referință în domeniul siguranței și toate au mers pe urmele sale.

Centura de siguranță

În 1959 a fost inventat dispozitivul care a salvat mai multe vieți în accidentele de circulație, centura de siguranță în trei puncte, un dispozitiv care, practic, s-a schimbat cu greu în cei 60 de ani de istorie.

Nils Bohlin, un inginer suedez care a fost angajat de la Volvo la vremea respectivă, a lămurit că, de obicei, ideile cele mai simple sunt cele mai eficiente. O centură simplă ancorată de trei puncte a permis să țină corpul pasagerilor în caz de accident, evitând ieșirea din mașină după impact.

Turbo

Turbo-ul s-a născut ca un dispozitiv pentru avioane. Acest dispozitiv a permis acestora când zboară la altitudine mai mare să-și mențină puterea pe măsură ce aerul pierde densitatea oxigenului. De aceea s-a născut sub denumirea de „dispozitiv de corectare a înălțimii” și ceea ce a făcut a fost să pună aer sub presiune în cilindrii motoarelor radiale de aviație.

În anii șaizeci, Chevrolet a folosit această tehnologie aeronautică pentru a îmbunătăți performanțele motorului boxer cu 6 cilindri al miticului Corvair Monza Turbo. Din păcate, mașina abia a fost vândută și nici BMW 2002 Turbo nu a fost. Brandul care a făcut ca această tehnologie să funcționeze bine pe un motor turistic a fost Saab. Mai mult, teoria lui potrivit căreia motoarele ar trebui proiectate, acordând prioritate cuplului și nu puterii.

Injecția electronică

În 1968 a ajuns pe piață o mașină neconcertantă: injecția VW 1600. Acest vehicul avea un motor boxer răcit cu aer cu 4 cilindri, foarte similar cu cel al miticului Beetle, conceput chiar înainte de al doilea război mondial. Nici șasiul, nici designul său nu au fost la înălțimea modernității, dar dispunea de un sistem de alimentare cu combustibil care a fost revoluționar: prima injecție electronică, Bosch D-Jetronic. Pentru prima dată amestecul de aer combustibil era calculat de un computer.

Această tehnologie a fost atât de avansată în 1968 încât nu a fost standardizată decât după mai bine de un sfert de secol. Din anii 90 ai secolului trecut, injecția electronică a devenit o necesitate, iar carburatorii au dispărut de pe hartă.

Pe lângă acestea, alte invenții importante sunt catalizatorul, airbag-ul, abs-ul, esp-ul, printre altele.

În prezent, vă puteți bucura de o mașină cu astfel de dotări, la un preț excepțional, dacă apelați la Auto Rulate București.  Vă  punem la dispoziție mașini rulate potrivite pentru buzunarul vostru.

Așadar, vă invităm să explorați parcul nostru auto online și să vă alegeți mașina cu dotările care vă plac cel mai mult.

Alte articole de pe blog

Call Now ButtonContacteaza-ne