Telefon:

0737441155

Showroom:

Strada Atomistilor, Nr. 50, Magurele, judetul Ilfov

Evoluția confortului la mașini luând drept exemplu marca Citroën



Conceptul de confort în mașină a fost transformat. Fără îndoială, brandul fondat în 1919 de André Citroën a fost un adevărat pionier.

Astăzi, încă există producători care sunt hotărâți să ne vândă ca inovații tehnologice faruri direcționale, suspensii pneumatice, senzori de ploaie, coloane de direcție reglabile în înălțime și adâncime sau jante ușoare din material compozit. Adevărul este că aceste elemente esențiale pentru mașina actuală au fost introduse cu zeci de ani în urmă de Citroën. Toate acestea – și câteva altele pe care le vom aminti acum – au dus la un concept al mașinii care depășește cu mult un simplu mijloc de transport. Prin urmare, dacă aruncăm o privire înapoi pentru a vedea cum a evoluat confortul în mașini, este necesar să pătrundem în analele companiei chevronilor.

Inovații importante de la început

Primul model al mărcii, tip A, a fost primul vehicul produs în masă în Europa. Odată cu nașterea sa – în 1919 – a existat și suspensia cu arcuri eliptice inversate care au eliminat nevoia de a folosi amortizoare, scaune căptușite și sistemul de aprindere electrică. Puțin mai târziu, în 1922, a început să se construiască tipul C sau 5 CV, care a fost prima mașină concepută pentru femei (Citroën 5 CV, prima mașină care s-a gândit la femei).

În același deceniu, Citroën a ales să fabrice mașini cu o caroserie din oțel, ceea ce asigura o structură mai rigidă și a dus la o mai bună izolare exterioară. Printre ele, B14 din 1926 a lansat noi frâne servo-asistate care reduceau viteza mai ușor. În acea perioadă au creat și ceea ce cunoaștem astăzi sub numele de silentblocks. Acele mici blocuri de cauciuc care sunt plasate între motor și cadru pentru a reduce vibrațiile și zgomotul au fost montate rapid pe C4, C6 și Rosalie. De fapt, modelele cu așa-numitul „motor plutitor” erau decorate cu un ecuson pe care apăreau cele două chevron însoțite de o lebădă, simbol al unui mers lin.

Suspensia hidropneumatică a fost un avans spectaculos

Anul 1934 a sosit, iar odată cu acesta unul dintre principalele modele simbol ale mărcii: Traction Avant. Caroseria sa monoconă revoluționară sudată și tracțiunea cu roți din față au însemnat o mai mare siguranță și o îmbunătățire dramatică a confortului. Ocupanții săi au beneficiat de un spațiu sporit, o ergonomie mai mare, o suspensie față independentă, echipamente de frânare hidraulice și pneuri Michelin noi cu flancuri întărite care cresc confortul la mers. A fost un succes, astfel încât a rămas în producție mai mult de două decenii, inaugurând la începutul anilor 50 prima versiune a suspensiei hidropneumatice triumfătoare.

DS 19 a știut să-l înlocuiască în 1955, cu și mai mare succes. Pe acest model, sistemul lui Paul Magès a atins apogeul datorită suspensiilor de care dispunea. Suspensia avea o pompă acționată de un motor care trimitea cu presiune mare ulei mineral lichid în sfere umplute cu gaz inert. Fără arcuri, sistemul a fost capabil să elimine duritatea metalului și să minimizeze balansul și subvirarea. Astfel, acționa frânele și direcția și chiar schimba vitezele. Desigur, șoferul putea, de asemenea, regla viteza în funcție de nevoia sa. De parcă nu ar fi fost suficient, finisajul Pallas care a debutat pe DS a crescut confortul, fiind folosite materiale mult mai luxoase.

Hidro-ul a fost moștenit de SM, GS și CX în toate variantele sale până când, odată cu evoluția electronică în anii 90, Citroën a reușit să o perfecționeze și mai mult. În XM, a fost introdusă suspensia hidraulică Hydractive, bazată pe sistem electronic care a evoluat în cazul Xantia Activa, C5 Hydractive III + și C6.

În prezent, amortizoarele hidraulice progresive montate pe C4 Cactus și C5 Aircross continuă istoria suspensiei hidraulice de la Citroën . Deși există o prăpastie tehnică și practică între cele două, această suspensie modernă continuă să ofere un plus ambelor modele pe care rivalii săi direcți nu le au.

Scaunele, elemente esențiale pentru confort

Chiar înainte de interesanta călătorie de gestație a unuia dintre cele mai importante avansuri din sector, miticul 2 CV a văzut lumina în 1948. A priori, poate părea că a vorbi despre această mașină înseamnă a vorbi prea puțin despre confort. Cu toate acestea, scaunele lor de tip fotoliu ar putea fi eliminate și apoi reinstalate pentru a se bucura, de exemplu, de o după-amiază la picnic într-o companie bună, oriunde. În ceea ce privește scaunele, trebuie să menționăm scaunele Dunlopillo cu tapițerie jersey care au fost montate pe DS, GS, CX, SM și BX, a căror umplutură a oferit un confort extraordinar.

La fel ca în cazul amortizoarelor hidraulice progresive, gama actuală de C4 Cactus și C5 Aircross își propune să ofere un plus prin intermediul scaunelor Advanced Comfort. Aceste scaune utilizează diferite straturi de materiale specifice (spumă poliuretanică, viscoelastică, texturată și chiar piele) pentru a se adapta complet morfologiei fiecărui pasager. Sunt acoperite cu o singură tapițerie căptușită și dispun de spumă de înaltă densitate, cu o grosime de 15 mm (cu aproximativ 13 mm mai mult decât un scaun standard) care optimizează confortul.

Interesantă evoluție, nu-i așa? Visați la o astfel de mașină, dar nu v-o puteți permite? Noi, cei de la Auto Rulate București, vă oferim o soluție foarte bună din punct de vedere al prețului și calității.

Vă oferim posibilitatea de a achiziționa o mașină rulată. În parcul nostru auto online avem o gamă variată de mașini rulate. Astfel, aveți posibilitatea să vă alegeți modelul dorit. Și dacă ceea ce vă doriți nu există în parcul auto, vă aducem pe comandă exact mașina dorită. Contactați-ne, căci nu veți regreta!

Alte articole de pe blog

Call Now ButtonContacteaza-ne