Telefon:

0737441155

Showroom:

Strada Atomistilor, Nr. 50, Magurele, judetul Ilfov

Cum se fabrică o mașină?



V-ați întrebat vreodată cum se fabrică o mașină? Ei bine, în acest articol, veți scăpa de îndoieli, întrucât vă vom dezvălui cele patru etape în care este împărțită fabricarea unei mașini: presare, asamblare și sudare, vopsire și montare.

Deși nu a fost Henry Ford care a inventat linia de asamblare, este corect să recunoaștem că el a fost primul care a implementat-o ​​cu mare succes, reușind să crească exponențial producția, reducând totodată costurile. Odată cu producția în masă a Ford T, marca Detroit a reușit să scadă prețul mașinii și să o facă accesibilă unui număr mai mare de oameni, deoarece, până atunci, mașinile fabricate într-un mod aproape artizanal, erau rezervate pentru oameni cu putere de cumpărare mare. De la primele fabrici de automobile până în prezent, producția de automobile, desigur, a evoluat enorm, cu procese mult mai agile și rapide. În acest articol, vom vedea cum este fabricată o mașină, în patru pași.

Înainte de începerea lanțului de producție pentru fabricarea unui model specific, mulți oameni au muncit din greu pentru a ajunge la acel moment. Ingineri, proiectanți, piloți … au intervenit în procesele de creare (schițe, modelare a lutului …) de inginerie (proiectarea șasiului, cadru …), în faza de testare de laborator (tunel de vânt, etanșeitate, teste de impact … ) și în circuite și teste rutiere (încercări pe suprafețe de aderență joasă, teste de frână, raza de rotire…).

În plus, persoanele responsabile cu strategia mărcii și starea fondurilor trebuie să facă cercetări de piață, să elaboreze un plan de costuri, să asigure viabilitatea proiectului și sarcini nesfârșite pentru a da în sfârșit proiectului lumină verde.

Atelierul de presare: începutul procesului

O mașină este fabricată din exterior în interior, așa că primul lucru care va lua formă este caroseria. Bobinele uriașe din oțel, cu o greutate de aproximativ 20 de tone, ajung la atelierul de presare. Odată ajunse aici, ele trec printr-un tren cu role, astfel încât oțelul să piardă curbura și, ulterior, niște prese hidraulice îl taie la dimensiunea corespunzătoare piesei căreia îi este destinată acea foaie sau placă.

La fabrica Ford din Almusafes, aceste bobine imense de oțel durează între o oră și jumătate și două ore, deoarece, de exemplu, se taie 20 de bucăți de acoperiș pe minut sau 40 de bucăți pe minut. Cu rolele de oțel secționate la dimensiunea corespunzătoare, plăcile trec în faza de ștanțare. În fabrica Volkswagen, în Navarra, acest prim pas nu este efectuat, deoarece foile sunt furnizate de un furnizor extern și ajung la fabrica de presare deja tăiate, așezate pe paleți specifici și gata pentru ștanțare.

Cu fiecare lovitură, presele fabricii Seat din Martorell, de exemplu, exercită o forță echivalentă cu greutatea a 500 de mașini, ceea ce oferă o idee despre puterea acestor mașini care, în cazul uzinei spaniole, repetă manevra de 6,4 milioane de ori pe an. De asemenea, aici se fac toate orificiile necesare pentru șuruburi și alte zone de prindere. De exemplu, fiecare model Ford fabricat în Almusafes, are între 1.500 și 1.600 de găuri, fiecare fiind destinat unei funcții specifice.

Când acest proces este terminat, se face o verificare. Aici fiecare producător urmează propriul protocol. În fabrica Opel din Figueruelas, să ia o piesă din lot și se verifică dacă îndeplinește standardele de producție. În uzina Ford, un operator testează o piesă aleasă întâmplător, la fiecare oră.

Resturile metalice care au rămas pe parcursul întregului proces sunt depozitate în coșurile de reciclare și vor servi, de exemplu, la fabricarea, după topire și în altă fabrică, a discurilor de frână.

După asta, se trece la ansamblarea și sudarea tuturor și fiecărei părți care va da formă caroseriei, apoi se vopsește caroseria (este unul dintre cele mai delicate procese ale fabricării unei mașini). Ulterior se trece în atelierul de montaj, acolo unde motoarele pornesc pentru prima dată. În această etapă se unesc caroseria, ansamblul motopropulsor și restul elementelor care formează mașina.

După finalizarea unui vehicul, fabrica realizează un test de calitate pentru a verifica dacă produsul este în stare perfectă și poate ajunge la dealeri.

După cum se poate observa, fabricarea unei mașini este un proces complex. Prin urmare, nu trebuie să ne mire că prețul lor este de obicei mare. Dar asta nu trebuie să vă sperie. Puteți cumpăra o mașină și la un preț convenabil. Noi, cei de la Auto Rulate București, vă oferim șansa de a intra în posesia unei mașini rulate, la un preț excepțional, cu km garantați 100%, cu garanție 12 luni, printre multe altele. Noi suntem soluția perfectă pentru a face o achiziție cu care să vă mândriți.

Alte articole de pe blog

Call Now ButtonContacteaza-ne