Telefon:

0737441133

Showroom:

Strada Atomistilor, Nr. 50, Magurele, judetul Ilfov

Cele mai bune mașini din istoria de 100 de ani a Citroën



Anul acesta brandul francez celebrează centenarul și, cu această ocazie, am selectat modelele de Citroën care s-au remarcat cel mai mult, unele dintre ele fiind considerate cele mai influente mașini ale secolului. Iată selecția noastră.

Fondată în 1919 de André Citroën, acest brand francez este unul dintre cele mai importante din istoria industriei auto, în special în Europa, unde Citroën a fost pionier în tehnologiile fără de care mașina nu ar fi ajuns acolo unde este acum. Până în anii șaptezeci, modelele Citroën au fost printre cele mai avansate din lume și, acum la un secol, trecem în revistă cel mai bun Citroën din primul său centenar.

Din păcate, a fi pionier și avansat, la vremea sa, a presupus un cost imens. Și la fel ca mulți alți producători care au riscat și au lansat vehicule cu adevărat avansate la vremea lor, Citroën a trecut prin situații economice dure ajungând în mâinile altor proprietari. Michelin întâi, care a dus-o la un nivel care poate fi considerat splendid, iar mai târziu Peugeot, care, după achiziția sa în 1975, a marcat un înainte și un după în istoria mărcii, obligată să-și proiecteze mașinile fiind cât se poate de realistă. Astfel, a rămas în viață până în zilele noastre, deși cu un rol mai mic, în cadrul Grupului PSA.

Cele mai bune 10 mașini Citroën din istorie

De-a lungul celor o sută de ani de viață, Citroën a fost una dintre mărcile care a făcut cele mai multe inovații. Unele dintre creațiile sale au reprezentat o ruptură absolută de toate cele de mai sus și au indicat cum va fi designul modelelor ulterioare ale celorlalte mărci.

Fondatorul său, André Citroën, a fost un adevărat vizionar care a efectuat acțiuni de pionierat. A fost primul producător de mașini care a pariat foarte mult pe publicitate cu campanii la fel de eficiente ca:

-Iluminarea Turnului Eiffel cu cel mai mare semn luminos din lume pe vremea sa;

-Scrierea numele său pe cer cu fum și avioane ușoare deasupra Parisului, în anii 20;

-Donarea a mii de indicatoare rutiere cu numele său pentru drumurile din Franța;

– A fost primul producător de mașini care a creat replici miniaturale ale mașinilor sale, transformându-le în jucării pentru copii, potențiali cumpărători viitori ai vehiculelor sale.

-Traseele care au traversat pentru prima dată Sahara, Asia (Yellow Cruise) și Africa (Black Cruise)

De asemenea, a fost primul producător care a oferit clienților săi posibilitatea de a cumpăra mașini pe credit, precum și primul care a dezvoltat o mașină pe gustul publicului feminin al vremii, toate înainte de 1930, când mărcile pe care le considerăm importante astăzi nici măcar nu existau.

Citroen „Rosalie” (1932-1938): cea mai sigură și mai puternică din epoca sa

Din nou, un model al mărcii franceze are onoarea de a fi primul în ceva. În acest caz, este caroseria autoportantă. Citroën a fost primul care a promovat acest tip de construcție pe o mașină de serie mare.

Acest nou tip de șasiu autoportant din oțel a fost atât de rezistent, încât marca a făcut mai multe demonstrații care astăzi ar fi de neconceput, cum ar fi plasarea unui autobuz încărcat cu oameni pe acoperișul mașinii sau lansarea sa pe o coastă pentru a demonstra robustețea și siguranța sa.

Pe lângă caroseria saautoportantă, solidă, din oțel, Rosalie s-a remarcat pentru fiabilitatea sa formidabilă. Un model ușor, cu o caroserie aerodinamică (poreclit Petite Rosalie) a stabilit un record care încă nu a fost depășit: de a parcurge 300.000 km fără a se opri în 134 de zile, o dovadă incontestabilă a calității și fiabilității sale extraordinare.

Citroën Traction (1934-1957): rezistența revoluționară

Până în prezent, nicio mașină nu a cuprins atâtea elemente moderne precum cele avute de Citroën Traction în 1934. La acea vreme nu exista în lume o mașină cu sistem hidraulic de frânare, caroserie din oțel autoportantă și tracțiune pe roata din față.

A fost, de asemenea, prima mașină cu elemente mecanice montate pe suporturi elastice într-un sub-sașiu față proiectat să izoleze mașina de vibrațiile motorului. Forma cadrului din față amintea de ciocul unei rațe, de unde și porecla „Rața Citroën”.

Acest ansamblu al mecanicii a permis, de asemenea, să coboare centrul de greutate al caroseriei și, în plus, a fost prima mașină fără etrieri laterali, deoarece acesștia nu erau necesari pentru a accesa habitaclul mai apropiat de sol decât de obicei.

Suspensia, frânele și stabilitatea au făcut din această mașină una dintre cele mai performante din epoca sa, favorita membrilor Rezistenței Franceze, care au folosit-o pentru a fugi de atacurile lor împotriva naziștilor.

Din păcate, dezvoltarea acestei mașini a fost foarte scumpă, iar designul său a fost atât de avansat încât primele unități au fost o durere de cap pentru cumpărătorii săi, obișnuiți cu fiabilitatea formidabilă a modelului Rosalie. În ciuda succesului comercial remarcabil în urma îmbunătățirii fiabilității, costurile de dezvoltare și pasiunea pentru jocuri a fondatorului companiei au contribuit la înrăutățirea situației financiare a mărcii. André Citroën a fost îndepărtat de la conducerea companiei sale, iar familia Michelin, unul dintre principalii creditori, a preluat controlul asupra Citroën în 1935.

Au urmat apoi:

– Citroën DS (1955-1975): cea mai revoluționară mașină din istorie;

-Citroën 2CV (1948-1990): demn de Da Vinci;

-Citroën GS-GSA (1970-1986): mașina anului din 1970;

-Citroën SM (1970-1975): un prototip dus la serie;

-Citroën CX (1974-1991): mașina secolului;

-Citroën Xantia (1993-2001): cea mai bună suspensie;

-Citroën C6 (2005-2012): un model silențios;

Vă doriți un Citroën la un preț convenabil? Îl găsiți în parcul Auto Rulate București. Punem la dispoziția celor interesați o gamă variată de mașini rulate de o calitate excepțională. Vizitați-ne parcul și alegeți-vă mașina potrivită. Spor la cumpărături vă dorim!

Alte articole de pe blog

Call Now ButtonContacteaza-ne