Telefon:

0737441155

Showroom:

Strada Atomistilor, Nr. 50, Magurele, judetul Ilfov

Caracteristici care fac ca o mașină să fie sigură pentru ocupanții săi



Siguranța unei mașini este întotdeauna un subiect fierbinte, dar cum ne dăm seama cu adevărat cât de sigură este o mașină? Când vine momentul să cumpărăm un vehicul nou, cu toții avem prioritățile noastre. Unii reflectă mai mult asupra caracterului dinamic al unei mașini sport, în timp ce alții optează pentru confortul unui interior spațios sau țin cont de abilitățile pe un drum de țară ale unui SUV. Cu toate acestea, siguranța nu ar trebui să fie opțională, ci o prioritate.

Călătoria cu mașina este acum mai ușoară și mai sigură ca niciodată. De la primul model lansat la sfârșitul secolului al XVIII-lea până la cel mai modern, tehnologia a evoluat și a făcut mult mai puțin probabilă producerea unui accident, reducând substanțial daunele. Chiar dacă pot avea loc în orice moment accidente, riscul de vătămare gravă este mult mai mic datorită introducerii mai multor caracteristici de siguranță.

Caracteristicile de siguranță ale mașinilor se îmbunătățesc exponențial. De exemplu, în 2004, ratingul mediu în privința acestui aspect – la vehiculele noi – a fost de 4 stele și a crescut la 4,5 în 2009. Cu cât este mai nouă mașina, cu atât funcționează mai bine împotriva impactului. Într-un incident major, o mașină fabricată în prima decadă a anului 2000 are, în medie, 45% mai puține șanse de a genera răni grave ocupanților săi decât cele fabricate în anii 80.

Gama largă de elemente care alcătuiesc siguranța mașinii este împărțită în principal în două categorii: siguranță activă și siguranță pasivă. Primul se referă la capacitatea vehiculului de a evita o coliziune, în timp ce cea de-a doua se referă la acele aspecte ale mașinii care sunt responsabile pentru protejarea ocupanților acestuia după un accident. Astfel, ABS este un element de siguranță activ, în timp ce airbag-ul este o caracteristică pasivă. În acest articol vom vorbi despre câteva elemente care alcătuiesc siguranța activă.

Siguranță activă

Siguranța activă tinde să fie cea mai puțin înțeleasă de utilizatori și, prin urmare, tinde să fie ignorată. Datorită instituțiilor precum EuroNCAP, tot mai multe mașini sunt echipate cu numeroase sisteme de asistență la șoferi care reduc la minimum riscul uman. În aceste vremuri, ce mașină vândută în Europa nu dispune de airbag-uri, ABS sau ESP? De câte ori acestea au reușit să vă salveze?

Aceste sisteme pot face mașina mai previzibilă în ceea ce privește comportamentul său, reduc viteza ușor pentru a permite anvelopelor să mențină aderența, chiar să aplice diferite niveluri de putere de frânare pe fiecare roată pentru a menține mașina echilibrată. Toate aceste lucruri ajută șoferul să mențină controlul și, prin urmare, îl protejează contra producerii unui accident.

Frâne antiblocare (ABS). ABS nu numai că ajută la reducerea distanței de oprire, ci împiedică frânele să se blocheze atunci când pedala este apăsată tare, oferind posibilitatea de a controla direcția. Această componentă a devenit o caracteristică comună în anii 90, iar din 2003 este obligatorie pe toate vehiculele noi vândute în Europa.

Control electronic de stabilitate (ESC). Alte acronime utilizate de producători includ ASC, DSC, DTSC, ESP, VDC, VSA și VSC. Fiecare software poate avea o metodă de operare subtil diferită, dar toate au același scop: menținerea mașinii pe șosea în cazul în care roțile pierd aderență. Pentru asta, aparatele electronice funcționează individual la furnizarea puterii motorului și la frânare.

Controlul tracțiunii (TCS). Controlul tracțiunii previne pierderea aderenței roților motrice. Este activat atunci când cuplul și presiunea exercitată asupra acceleratorului nu corespund mișcării pe care vehiculul o poate imprima pe suprafață. Sistemul limitează puterea pe roțile care nu au aderență și o trimite celor care au.

Sistem automat de frânare de urgență (AEB). Sistemele de frânare automate folosesc o varietate de senzori și camere pentru a monitoriza ce anume urmează. Acest lucru va avertiza auditiv și vizual șoferul cu privire la o coliziune iminentă. Dacă nu luați nicio decizie în acest sens, sistemul AEB va face automat o oprire de urgență care va reduce efectele coliziunii. La viteză mică, poate evita chiar un accident.

Distribuția electronică a forței de frânare (EBD). Această tehnologie funcționează împreună cu frânele anti-blocare (ABS), distribuind automat forța de frânare între puntea spate și cea din față. Acest lucru ajută la reducerea distanțelor de frânare în linie dreaptă, ținând cont de factori precum sarcina greutății pe fiecare roată, starea drumului sau viteza vehiculului, printre altele.

Asistență pentru menținerea benzii. Sistemele de bază de asistență de menținere a benzii avertizează pur și simplu șoferul printr-un semnal sonor sau printr-un feedback haptic (de exemplu, un volan care vibrează) dacă se abate prea mult spre marginea traseului delimitat. Cele mai avansate sisteme efectuează automat ajustări de direcție pentru a-l menține pe bandă, deși majoritatea vor înceta să funcționeze dacă detectează că șoferul nu ține volanul.

Dincolo de aceste elemente dezbătute pe larg, mai există un sistem de alertă unghi mort, un sistem de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS), faruri adaptive, printre altele.

Așadar, vă recomandăm ca, înainte de a cumpăra o mașină, să țineți cont de aceste caracteristici importante. În parcul auto online al Auto Rulate București veți găsi o gamă mare de mașini rulate cu cele mai bune caracteristici.Vă recomandăm să-l explorați pentru a alege mașina cea mai potrivită pentru dvs. Suntem siguri că veți face cea mai bună alegere, bucurându-vă de cele mai bune avantaje.

 

Alte articole de pe blog

Call Now ButtonContacteaza-ne