Telefon:

0737441155

Showroom:

Strada Atomistilor, Nr. 50, Magurele, judetul Ilfov

4Motion: cum funcționează sistemul de tracțiune integrală Volkswagen



Este posibil să vă doriți să veți parte de momente plăcute la volan sau, pur și simplu, să conduceți în siguranță în condiții meteorologice nefavorabile. Un sistem de tracțiune integrală poate fi un atuu valoros în ambele cazuri. Practic toți producătorii vă oferă această posibilitate în unele modele. Mecanismul Volkswagen, cunoscut astăzi sub denumirea de “4Motion”, a început să prindă formă la începutul anilor 80.

Volkswagen a prezentat în 1983 un prototip numit Passat Variant Tetra, primul din casă cu un sistem de tracțiune integrală. Inițial botezat „Syncro”, mecanismul a fost legat direct de cel dezvoltat de Audi, faimosul său „Quattro”. Odată cu lansarea celei de-a patra generații Golf în 1998, sistemul a înlocuit diferențialul cu cuplare vâscoasă cu un ambreiaj multi-disc controlat electronic.

Cum funcționează sistemul Volkswagen 4Motion?

La toate modelele cu bază MQB (platformă modulară cu motor transversal) echipată cu sistemul de tracțiune integrală 4Motion, puterea este distribuită între punțile față și spate infinit variabile cu ajutorul unui ambreiaj cu mai multe discuri (Haldex). În mod normal, puterea este transmisă în întregime către puntea față, contribuind la economisirea combustibilului. Cu toate acestea, în cazul unei pierderi iminente de tracțiune, puntea spate este activată într-o fracțiune de secundă.

Acesta este motivul pentru care sistemul 4Motion este considerat un sistem de tracțiune pe patru roți compromis permanent. Aceasta înseamnă că orice pierdere de tracțiune pe drum este practic exclusă. Nu există distribuție de energie fixă. Distribuția acestora se adaptează continuu la condițiile reale de conducere. Cu toate acestea, dacă roata alunecă, puterea este transmisă imediat celor care au nevoie de ea.

Pe de altă parte, mașinile montate pe structura MLB (platformă modulară cu motor longitudinal) pot fi echipate cu un sistem permanent de tracțiune pe patru roți. În acest caz, vehicule precum Volkswagen Touareg sunt echipate cu un diferențial cu blocare centrală (Torsen), cu distribuție dinamică asimetrică a cuplului care distribuie puterea între ambele osii.

Dar cum știe sistemul 4Motion către ce roți trebuie să trimită mai multă energie? O unitate de control care acționează ambreiajul Haldex monitorizează constant capacitatea de tracțiune a roților în timpul deplasării. Detectează când una sau mai multe roți nu au suficientă aderență și redistribuie automat puterea către alte roți pentru a compensa. Acest lucru este realizat printr-un sistem multi-ambreiaj care conectează ambele axe într-o clipă.

 

De exemplu, dacă una dintre roți începe să se rotească în noroi, forța motorului va fi transferată roților care au o aderență mai bună. Procedând astfel, este mai ușor să mențineți controlul în condiții periculoase. Acest proces are loc aproape instantaneu, de obicei înainte ca șoferul să observe pierderea tracțiunii. Sistemul 4Motion nu este practic doar pe drumurile în stare proastă, ci ajută și în curbe și în pantele abrupte.

Principala diferență între configurația Volkswagen și restul sistemelor de tracțiune integrală este modul în care este implementată. Dispozitivele standard utilizează senzori care monitorizează viteza roții, în timp ce sistemul 4Motion examinează viteza vehiculului, accelerația liniară și laterală și unghiul de viraj pentru a evita deraparea completă sau rotirea. În plus, crește tracțiunea.

În orice caz, trebuie să avem în vedere că acest dispozitiv nu face din mașină un SUV autentic. Dincolo de virtuțile menționate mai sus, sistemul 4Motion al Volkswagen nu a fost proiectat având în vedere lumea off road. Pentru aceste nevoi, există producători care au configurații mai bune.

Ce modele Volkswagen oferă sistemul 4Motion?

Sistemul Volkswagen 4Motion nu este disponibil pe cele mai mici modele ale casei, cum ar fi T-Cross, Up! sau Polo, nici pe Touran. De asemenea, nu este disponibil pe toate motoarele mărcii, doar pe cele mai puternice. Cu toate acestea, îl puteți găsi pe Golf TDI de 150 CP, pe Golf R și cel mai aventuros model, Alltrack. În cazul T-Roc, este disponibil și la motoarele pe benzină și diesel de 190 CP.

4Motion este prezent și pe cele mai puternice versiuni ale modelelor Arteon, Passat, Sharan, California / Multivan, Tiguan și Touran. În cazul Amarok și Touareg, nu există nicio altă opțiune disponibilă, deoarece motorul este blocul V6 TDI de 3,0 litri. Dacă nu aveți – sau căutați – un model cu câțiva ani vechime, numai modelele de pasageri derivate din Transporter și Amarok oferă tracțiune integrală asociată cu o cutie de viteze manuală.

Cu toate acestea, deși denumirea „4Motion” este destinată mărcii Volkswagen, diferite configurații ale acestui sistem de tracțiune integrală sunt prezente și pe alte modele ale grupului: SEAT , Skoda , Audi, Porsche.

Acestea fiind zise, dacă cele dezvăluite mai sus v-au trezit interesul pentru o mașină cu tracțiune integrală, noi, cei de la Auto Rulate București, vă punem la dispoziție o gamă variată de mașini rulate, de cea mai bună calitate, în parcul nostru auto online.

Vizitați-l și alegeți-vă de acolo mașina dorită. Colaborarea cu noi vă va oferi posibilitatea de a intra în posesia unei mașini care vă va fi partener de drum mult timp de acum înainte.

Alte articole de pe blog

Promotia lunii noiembrie: Schimb kit distribuție / Revizie completa / Verificare "bară-bara" / Garanție 24 luni

Call Now ButtonContacteaza-ne