Atunci când majoritatea oamenilor cumpără o mașină, ei tind să se axeze pe aspectul său și pe ce caracteristici sau dotări are. În timp ce aceste lucruri sunt importante, este la fel de vital luarea în considerare a confortul oferit. Pentru multe persoane, vehiculul lor este mijlocul lor de transport, unde pot petrece destul de mult timp în fiecare zi, uneori blocați în trafic sau călătorind non-stop.
Confortul la bord este esențial ca spațiul dvs. de locuit sau de birou. Dacă cineva se străduiește să facă aceste locuri plăcute, atunci este imperios necesar să acordați aceeași atenție și confortului, astfel încât o mașină să fie la fel de primitoare. În plus, disconfortul poate împiedica conducerea în siguranță. De exemplu, dacă scaunul dvs. este prea mare sau prea îndepărtat, ar trebui să vă întindeți înainte pentru a ajunge la pedala de frână.
Apoi, atunci când vreți să cumpărați o mașină, trebuie să testați puțin mașina să vedeți cum vă simțiți la volanul ei. Acest test vă permite verificarea confortului oferit. Nu există date exacte care să determine acest factor, deoarece fiecare persoană este diferită și are nevoi diferite. Confortul în timpul mersului este o știință la fel de inexactă precum capriciile celor care conduc.
Cu toate acestea, există câteva variabile care trebuie luate în considerare atunci când judecăm confortul unei mașini. Nu depinde doar de mașina în sine, de construcția sa și elementele disponibile, dar și de noi înșine. Și deși acest sfat nu este un ghid infailibil, poate face condusul o reală plăcere.
Poziția de conducere
O poziție dreaptă și reglabilă la volan este un factor esențial. Când circulați cu mașina, este dificil să vă mențineți în aceeași poziție continuu: vă mișcați picioarele, brațele și torsul. Asta înseamnă că, uneori, pedalele și volanul sunt ușor strâmbate în fața centrului vostru transversal. Din acest motiv, este important să reglați corect atât volanul (în înălțime și adâncime dacă mașina dispune de această opțiune), cât și scaunul.
Cel mai bine este să reglați scaunul în poziția cea mai joasă. De ce? Gândiți-vă așa: când circulați pe stradă, unde vă uitați? Chiar în fața picioarelor sau spre cer? La fel, dacă vă uitați la capotă, vedeți ce este în față, dar nu ceea ce este dincolo, condusul fiind mult mai imprecis (cu excepția parcării).
Distanța față de pedale trebuie să fie suficientă pentru a putea apăsa complet pedala de ambreiaj cu piciorul ușor îndoit. Dacă mașina dvs. nu are o a treia pedală, aceeași metodologie se poate aplica cu cea de accelerație. Volanul trebuie reglat pe baza a două puncte: în lungime, cu încheieturile în punctul zero, iar în înălțime, nu trebuie să acoperiți bordul. Nu în ultimul rând, reglați înălțimea centurii.
În acest moment al discuției, cred că suntem cu toții conștienți de ceea ce înseamnă să nu purtăm centura sau să o facem într-un mod incorent. Fără o poziție bună la volan, putem suferi consecințe grave într-un incident. De exemplu:
O poziție proastă în scaun vă poate face să vă loviți de plafonul mașinii în caz de o lovitură laterală sau să vă răsturnați dacă stați într-o poziție ridicată. Vă puteți chiar și răni la nivelul picioarelor și torsului, dacă sunteți prea aproape de volan și pedale.
Dacă nu țineți bine volanul vă va fi greu la schimbarea direcției, veți manevra mașina cu mai puțină precizie în cazul unui eveniment neașteptat.
De asemenea, airbag-ul este conceput pentru a vă proteja fața la o anumită distanță, pentru a se deschide la câțiva milimetri de ea.
Scaune
Să vorbim despre scaunele în sine. Proiectanții lor trebuie, de asemenea, să se asigure că frecvența naturală de oscilație depăsește complet suspensia. În caz contrar, vă puteți balansa în sus și în jos ca pe trambulină. Este încă o problemă ocazională la unele dintre mașinile actuale, deși nu în aceleași proporții ca în anii ’70 și ’80.
Nu toate vehiculele beneficiază de cel mai bun suport lombar, ceea ce duce la crearea unui disconfort în timpul condusului și dureri de spate mai târziu. Pentru o soluție rapidă, puteți instala o pernă de sprijin lombar pe scaun. Suportul lateral influențează și el, în special în curbe. În trecut, scaunele erau scaune moi și pufoase, ieșind în evidență datorită lipsei suportului lor lateral. O susținere bună vă va ajuta să vă mișcați mai puțin.
Picioarele nu trebuie să fie strânse, genunchii ar trebui să fie ușor aplecați, cu picioarele așezate confortabil pe pedale (fără să le apese) și coapsele relaxate. De asemenea, este posibil să înclinați scaunul astfel încât întreaga coapsă să fie susținută uniform și partea din spate a genunchilor să nu se frece de scaun. Unghiul optim este de 100 până la 110 grade între șolduri și spate, cu umerii în spatele șoldurilor și nealiniați sau deasupra lor.
De asemenea, atunci când cumpărați o mașină trebuie să acordați atenție portierelor, motorului și transmisiei, suspensiei și structurii, anvelopelor, direcției, controlului, izolării fonice, ergonomiei, vizibilității, filtrului de aer printre altele.
Însă, cel mai ușor pentru voi este să apelați la noi, cei de la Auto Rulate București, deoarece vă putem oferi o mașină riguros verificată înainte de a fi pusă în vânzare. În parcul nostru auto online veți găsi o gamă variată de mașini rulate de cea mai bună calitate la prețuri excepționale.